Dificultad del aprendizaje - dislexia que se realizará en la escuela República de Chile en el séptimo año de Educación General Básica


Abstract:

This analysis is based on a case study of a child with dyslexia. This problem hinders the teaching-learning process, particularly in reading and writing. This learning disorder affects the fluency of reading. Words are frequently omitted and punctuations signs are ignored. In writing, the child will interchange syllables not knowing which one to use correctly. Furthermore, dyslexia can also affect listening comprehension where the child might omit words after being read a small passage. The child is also easily distracted and shows little interest in learning.

Año de publicación:

2016

Keywords:

  • Dislexia
  • ESCRITURA - ENSEÑANZA CORRECTIVA
  • DIFICULTAD EN LA LECTURA
  • Trastornos Del Aprendizaje
  • LECTURA - ENSEÑANZA CORRECTIVA

Fuente:

rraaerraae

Tipo de documento:

Bachelor Thesis

Estado:

Acceso abierto

Áreas de conocimiento:

  • Pedagogía
  • Pedagogía

Áreas temáticas:

  • Escuelas y sus actividades; educación especial
  • Enfermedades
  • Crianza de niños y cuidado de personas en el hogar