El g?nero l?rico en autores de la provincia del Guayas, para ser tratado con estudiantes del 9no grado de Educaci?n General B?sica de la Unidad Educativa ?Otto Arosemena G?mez?


Abstract:

To the human being, in general, he is attracted by the expressions that have rhythm, rhyme or that allow him to express what they feel and think; However, there is ignorance regarding the gender to which this type of texts belong. The institution where I work has a large student population where there are flaws in reading, writing and oral expression. The objective is to determine the characteristics of the lyric genre through the research and study of texts by authors from the province to produce a significant anthology. Interest was obtained in the students with the poems with the teaching methods implemented such as dynamics, student-teacher interaction, audio-visual workshops and group work proceeding to the analysis of them. It is demonstrated that through the new implemented methodologies we achieve satisfactory results, reaching the compression and interest provided by the students, allowing to favor their oral and written communicative development. 1. Introducci?n 5 1.A. Intereses y Contextualizaci?n 5 1.B. Estructura del dossier o memoria 5 2. Presentaci?n de la unidad did?ctica implementada 6 2.A. Presentaci?n de objetivos 6 2.B. Presentaci?n de contenidos y su contextualizaci?n 6 2.C. Dise?o de las actividades de ense?anza y aprendizaje 8 2.D. Presentaci?n de las actividades de evaluaci?n formativa 9 3. Implementaci?n de la unidad did?ctica 10 3.B. Resultados de aprendizaje de los alumnos. 13 3.C. Descripci?n del tipo de interacci?n 17 3.D. Dificultades observadas 18 4. Valoraci?n de la implementaci?n y pautas de bkp_redise?o de la unidad did?ctica 20 4.A. Valoraci?n de la unidad did?ctica y propuestas de mejora 20 5. Reflexiones finales 23 5.A. En relaci?n a las asignaturas troncales de la maestr?a 23 5.B. En relaci?n a las asignaturas de la especialidad 24 5.C. En relaci?n a lo aprendido durante el TFM. 25 6. Referencias bibliogr?ficas 27 Autoevaluaci?n de los aprendizajes adquiridos 28 ANEXOS 29

Año de publicación:

2019

Keywords:

  • Lyric
  • gender
  • morphosyntactic
  • lirico
  • FIGURAS LITERARIAS
  • MORFOSINT?CTICO
  • G?NERO
  • SEMANTIC
  • SEM?NTICO
  • Literary figures

Fuente:

rraaerraae

Tipo de documento:

Master Thesis

Estado:

Acceso abierto

Áreas de conocimiento:

  • Pedagogía
  • Pedagogía

Áreas temáticas:

  • Literatura española y portuguesa