Implementación de un modelo de enseñanza aprendizaje incorporando software libre para mejorar el rendimiento académico
Abstract:
Implementation of a teaching-learning model incorporating free mathematical software in order to improve academic performance in linear transformations, quasi-experimental research was applied, a parallel of 42 students was divided into two equal groups, control and experimental, whose homogeneity was tested using the F test for two-sample variances. To determine prior knowledge, the causes that hinder teaching-learning and familiarity with the use offree software, the interrogation technique was used with the objective test and the questionnaire that have validity and reliability as instruments. Keywords: Model, Teaching-Learning, Free Software, Linear Transformations, Biggs 3P, Interactive Document. 1. El resultado final del proceso experimental mostró que los estudiantes del grupo experimental alcanzaron promedio mayor al grupo de control, lo que indica que su desempeño, y por lo tanto su …
Año de publicación:
2022
Keywords:
Fuente:

Tipo de documento:
Other
Estado:
Acceso abierto
Áreas de conocimiento:
- Tecnología educativa
- Tecnología educativa
Áreas temáticas:
- Educación
- Escuelas y sus actividades; educación especial
- Programación informática, programas, datos, seguridad