Incidencia de la aplicación de estrategias de marketing digital para el desarrollo microempresarial en la ciudad de Guayaquil


Abstract:

The purpose of this scientific article is to analyze the impact of the application of digital marketing strategies to contribute to the development of micro-enterprises in the city of Guayaquil, currently businesses work from a physical space in a traditional way and do not take advantage of the benefits that Google offers. Despite the existence of various technological tools, people continue to prefer Microsoft Office programs for their administrative tasks. Keywords: Digital Marketing Strategies; Digitization of businesses; Micro-enterprises, technological tools. 1. Cabe destacar que el trabajo está pensando en conocer los tipos de comportamientos que tienen los microemprendimientos en tema de las aplicaciones digitales tales como Google My Business, ya que; su función principal sirve para la administración del negocio de manera virtual, fomenta el desarrollo del negocio a nivel microempresarial, todo esto es un …

Año de publicación:

2022

Keywords:

    Fuente:

    googlegoogle

    Tipo de documento:

    Other

    Estado:

    Acceso abierto

    Áreas de conocimiento:

    • Marketing
    • Emprendimiento
    • Marketing

    Áreas temáticas:

    • Dirección general
    • Producción
    • Comercio, comunicaciones, transporte