Investigación periodística sobre las estrategias de comunicación utilizadas en la prevención del virus de inmunodeficiencia humana (VIH) y consecuentemente del síndrome de inmunodeficiencia adquirida (SIDA), mediante un análisis comparativo de las campañas en folletos lanzadas por instituciones públicas y privadas en la ciudad de Quito
Abstract:
This research deepens the analysis of the communication strategies applied to the campaigns to prevent HIV-AIDS in two object study groups: the heterosexual and GLBTI (gays, lesbians, bisexuals, transsexuals and intersex). The objective was to identify the causes of political, economic, social, and cultural order for the separation of the communication strategies. To carry out the study, there was investigated thoroughly the causes and consequences of the epidemic, its origins and the statistics of people infected at global and local levels. It was pointed out that even though being a disease that affects anyone, yet is believed that HIV only attacks homosexuals by the fact of "having a greater number of sexual encounters", this due to that apparently exists a stigma towards sexuality…
Año de publicación:
2015
Keywords:
- ESTRATÈGIA
- Publicidad
- comunicacion
- Investigación
Fuente:

Tipo de documento:
Bachelor Thesis
Estado:
Acceso abierto
Áreas de conocimiento:
- Periodismo
- Salud Pública
Áreas temáticas:
- Medios documentales, educativos, informativos; periodismo
- Interacción social
- Problemas sociales y servicios a grupos