La comprensión lectora y su incidencia en el desarrollo del pensamiento reflexivo en las niñas del tercero y cuarto año de Educación Básica de la Unidad Educativa "María Auxiliadora" año lectivo 2012-2013


Abstract:

This thesis intends to support students attending third and fourth grades at Ma. Auxiliadora Primary School. The major objective is to develop their reading comprehension skills through reflective thinking. The research itself was carried out considering both the theoretical background and the praxis. The latter, responding to the knowledge building process which is included in the government´s design for Strengthening an Updating the National Curriculum. This process also promotes the development of logical, critical and creative thinking. The "Reading Comprehension and Reflective Thinking Booklet" comprises reading worksheets and a variety of activities to help develop and improve reading comprehension skills.

Año de publicación:

2013

Keywords:

  • MATERIALES DE ENSEÑANZA
  • Pensamiento reflexivo
  • LECTURA - ENSEÑANZA
  • Desarrollo de la lectura
  • EDUCACIÓN GENERAL BÁSICA - ECUADOR

Fuente:

rraaerraae

Tipo de documento:

Bachelor Thesis

Estado:

Acceso abierto

Áreas de conocimiento:

  • Pedagogía
  • Pedagogía

Áreas temáticas:

  • Educación
  • Enseñanza primaria
  • Uso del inglés estándar