Propuesta metodológica basada en el juego como estrategia de aprendizaje para el desarrollo del lenguaje en el subnivel de inicial 2 (de 4 a 5 años) en la Unidad Educativa Manuel Agustín Aguirre del período lectivo 2019-2020
Abstract:
The reason for this work has been to demonstrate the influence of the game in the development and strengthening of language in children from four to five years old due to the importance of the early ages where they acquire and potentiate their fundamental skills and abilities for their progressive and successful Teaching-learning process, their relationship with their surroundings, the expression of their feelings and emotions awaking their imagination and creativity for a integral development.
Año de publicación:
2020
Keywords:
- ADQUISICIÓN DEL LENGUAJE
- JUEGOS EDUCATIVOS
- Metodos de enseñanza
- Educación preescolar
- Niños - Lenguaje
- PEDAGÓGIA
Fuente:

Tipo de documento:
Bachelor Thesis
Estado:
Acceso abierto
Áreas de conocimiento:
- Pedagogía
- Pedagogía
Áreas temáticas de Dewey:
- Escuelas y sus actividades; educación especial
- Enseñanza primaria
- Inglés e inglés antiguo (anglosajón)