Situación educativa de personas con discapacidad múltiple. Estudio de caso: parálisis cerebral espástica y ceguera cortical


Abstract:

This research highlights the importance of knowing the educational situation of people with multiple disabilities, in addition to the existing relationship with the functional educational evaluation and reasonable adjustments that are used for people with multiple disabilities, their performance, as well as the use of strategies and methodologies on the subject.

Año de publicación:

2021

Keywords:

  • PARÁLISIS CEREBRAL EN NIÑOS
  • EDUCACIÓN INCLUSIVA - PLANIFICACIÓN CURRICULAR
  • Educación Especial
  • EVALUACIÓN EDUCATIVA FUNCIONAL
  • EDUCACIÓN DE NIÑOS DISCAPACITADOS
  • TRASTORNOS DE LA VISIÓN EN NIÑOS - CEGUERA

Fuente:

rraaerraae

Tipo de documento:

Master Thesis

Estado:

Acceso abierto

Áreas de conocimiento:

  • Pedagogía

Áreas temáticas:

  • Escuelas y sus actividades; educación especial
  • Problemas sociales y servicios a grupos
  • Ginecología, obstetricia, pediatría, geriatría