Situación educativa de personas con discapacidad múltiple. Estudio de caso: trastorno espectro autista y discapacidad intelectual moderada, período 2020


Abstract:

To assess the educational situation of a child with a diagnosis of autism spectrum disorder and moderate intellectual disability. The Socieven functional assessment and the Individual Plan of Reasonable Adjustments are the instruments applied, which have as main actor the student with the strengths, abilities and needs that he has in the educational, family, therapeutic and social environments.

Año de publicación:

2021

Keywords:

  • EDUCACIÓN DE NIÑOS DISCAPACITADOS
  • Educacion Inclusiva
  • necesidades educativas especiales
  • Educación Especial
  • EVALUACIÓN EDUCATIVA FUNCIONAL
  • trastorno del espectro autista

Fuente:

rraaerraae

Tipo de documento:

Master Thesis

Estado:

Acceso abierto

Áreas de conocimiento:

  • Pedagogía
  • Discapacidad

Áreas temáticas:

  • Enseñanza primaria
  • Escuelas y sus actividades; educación especial
  • Problemas sociales y servicios a grupos