Aprendiendo a contar sus propias historias: estudiantes rurales de Chimborazo frente a nuevas narrativas digitales


Abstract:

This article presents the empirical work carried out in the digital literacy and training process with secondary school students from educational institutions of a mostly rural population, accompanied by students and teachers from the Social Communication Program at the National University of Chimborazo. The objective was to apply disruptive educommunication methodologies, while the four phases of methodological work were developed, involving university and secondary actors to understand different training logics that narrate local realities from the perspective of their own protagonists. Keywords: digital narrative; education, audiovisual communication, digital literacy, educommunication. 1. Introducción 1.1. Educomunicación: Este tipo de enfoque puede llevar a aplicar diseños educativos que pueden proporcionar comprensión sobre la naturaleza de la enseñanza y el aprendizaje, sobre cómo instructores y …

Año de publicación:

2020

Keywords:

    Fuente:

    googlegoogle

    Tipo de documento:

    Other

    Estado:

    Acceso abierto

    Áreas de conocimiento:

    • Estudios culturales

    Áreas temáticas:

    • Interacción social
    • Educación
    • Escuelas y sus actividades; educación especial