Competencias tecnológicas y gestión administrativa en instituciones educativas públicas ecuatorianas del nivel de bachillerato, en escenarios de pandemia
Abstract:
The objective of the work was to determine the relationship between technological competences and administrative management in Ecuadorian public educational institutions of the of the secondary education level. A descriptive, quantitative field study was carried out, with a non-experimental, cross-sectional and correlational design. The results indicate that there is a high and positive correlation between technological competencies and administrative management, the strongest correlation being with professional development (, 720). Keywords: technological competences; administrative management; educational institutions; high school level. 1. Introducción En el escenario actual de la pandemia COVID-19, las instituciones educativas se han visto obligadas a cerrar sus puertas para limitar la propagación del virus y utilizar formatos online que les permitan cumplir los objetivos educativos, tratando de no perder …
Año de publicación:
2021
Keywords:
Fuente:
Tipo de documento:
Other
Estado:
Acceso abierto
Áreas de conocimiento:
Áreas temáticas:
- Ciencias de la computación
- Educación
- Escuelas y sus actividades; educación especial