Consumo y uso de medios de comunicación de jóvenes universitarios ecuatorianos de la Universidad Tecnológica Israel en tiempos de convergencia en el período marzo-abril del año 2015


Abstract:

With the aim at obtaining information about the consumption of mass media in young college students, this research work is about the communicational paradigm with basis on the launch of web 2.0, showing to the audiences as active consumers or “prosumers” of mass media. Within this thesis, the most commonly used mass media are measured, compared and synthesised by the students of the Universidad Tecnológica Israel, as well as the development of competences in the simultaneous use of media screens. The information will be condensed and published by means of a platform www.infomedios.ec, in order to be searched by several areas of the society.

Año de publicación:

2016

Keywords:

  • Licenciado en Comunicación Social – Tesis y disertaciones académicas
  • Estudiantes universitarios – Comunicación
  • Comunicación – Investigaciones - Ecuador
  • MEDIOS DE COMUNICACION DE MASAS
  • Medios de comunicación – Uso

Fuente:

rraaerraae

Tipo de documento:

Bachelor Thesis

Estado:

Acceso abierto

Áreas de conocimiento:

  • Comunicación

Áreas temáticas de Dewey:

  • Interacción social
  • Medios documentales, educativos, informativos; periodismo